CORONA VIRUS…

Support jou immuunsysteem!

Hoe kunnen we preventief ons immuunsysteem van binnen naar buiten versterken en ons lichaam weerbaarder maken tegen het Corona virus. Want op dit moment regeert vooral de angst. Dit geeft stress. Hierdoor wordt ons immuunsysteem verzwakt. Onze lichaam barrières komen open te staan, waardoor we kwetsbaarder worden voor virussen en bacteriën. Stress vraagt om actie, zeker als deze acuut is. We zetten het op een lopen, we bevriezen of we vechten. De oorzaak van de stress wordt hierdoor opgelost en we kunnen verder. Wanneer we angstig zijn en die angst houd aan, dan gaat de stress ons lichaam verzwakken. En worden we vatbaarder voor ziektes. Dus laten we in actie komen en onze gezondheid zoveel mogelijk in eigen handen nemen.

Wat kunnen we preventief doen om ons immuunsysteem te versterken tegen een virus…

Preventie:

A.    Ons barrière systeem versterken door …
🌸  Minder anti nutriënten te consumeren zoals gluten en caseïne (kaas, brood, pasta enz.)
🌸  Eet gevarieerd en haal je vezels uit groente en fruit in alle kleuren van de regenboog.
🌸 Vermijd geraffineerde suikers.
🌸 Verhoog vette vis en schaal en schelpdier inname voor Omega 3 en zink.
🌸  Verminder je stress levels. Stress zet je lichaam barrières open.Lach en ontspan zoveel mogelijk

B.  Zorg dat je Cortisol gevoelig blijft of wordt. Cortisol beschermd het lichaam tegen stress en brengt het immuunsysteem tot rust wanneer de stress reactie voorbij moet zijn.
🌸 Stres reducerende activiteiten ( lachen, lezen, mediteren, ademhalingsoefeningen)
🌸 Een korte stress prikkel helpt om cortisol gevoelig te zijn. Dus neem regelmatig een koude douche.
Minimaal 2 min.  En gebruik ademhalingsoefeningen zoals de Wim Hof Method
🌸 En als je rookt is dit de tijd om te stoppen. 🚭

Helaas kunnen we niet genoeg vitamine mineralen uit onze voeding halen. Zeker als we ons immuunsysteem extra willen ondersteunen tegen een virus. Daarom aandacht voor de volgende suppletie:

*Let op! De inname van de hogere dosering van deze supplementen is tijdelijk.

 

Vitamin C

Vitamine C wordt op dit moment in China al ingezet bij behandeling van het Corona virus. In hoge doseringen wordt dit intraveneus gedaan. Met een positief resultaat. 

Vitamine C wordt gebruikt door het immuunsysteem voor:
🌸 Aanmaak verschillende witte bloedcellen
🌸 Stimuleert de aanmaak van de witte bloedcellen
🌸 Herkennen en onschadelijk maken van ziekteverwekkers

Volwassenen 3000 mg per dag vitamine C Ascorbate
Kinderen 8 tot 12 jaar 1000 mg per dag
Kinderen 8 tot 12 jaar 1000 mg per dag

*Alleen voor tijdelijk gebruik instrijd tegen het virus. Daarna terug naar dag dosering indien nodig!

Links: Vitamine C

http://orthomolecular.org/resources/omns/index.shtml
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/7814237
http://orthomolecular.activehosted.com/index.php?action=social&chash=a8baa56554f96369ab93e4f3bb068c22.146&ref=facebook&sh=361c586b8e0f7da4bd843447db8f58ad&fbclid=IwAR2vpvDJ220de_Updjxdbot5tnbly3Atf3gyVOPXErtfAhnONoKB1GJ6rN4

Zinc

🌸 Aanmaak immuuncellen
🌸 Productie van cytokine ( boodschappers die het immuunsysteem            alermeren)
🌸 Balans Th1 en Th2 reactie
🌸 B-lymfocyten aanmaak
🌸 Weerstand verhogend

Dosering 50mg per dag
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2277319/

Vitamin D

🌸 Laat het aangeboren immuunsysteem optimaal functioneren
🌸 Optimaal functioneren van de T-cellen lymfocyten
🌸 Optimale cellulaire immuniteit

Dosering 2x 75 mg vitamine D
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3166406/

Bioritme

Je immuunsysteem voert vooral in de nacht reparaties en controles uit. Waardoor een goede nachtrust de komende tijd erg belangrijk is. Probeer op tijd en goed te slapen. Dit kun je ondersteunen door blauw licht te vermijden 2 uur voordat je gaat slapen. (Tv, computer telefoonscherm.)

Eventueel kun je tijdelijk 2 uur voor dat je gaat slapen Melatonine innemen om je nachtrust te verbeteren.

https://www.sciencedirect.com/

Wat kun je doen als je Corona hebt?

Neem altijd contact op met je huisarts!

Anti virale stoffen inzetten zoals…

🌸 Allium sativum (knoflook)
🌸 Cordyceps werkt anti viraal en werkt met name op het longweefsel
🌸 Astragalus membranaceus

Astragalus membranaceus werkt op virussen als..
🌸 Antiviraal
🌸 Anti inflammatoir
🌸 Cortisol verlagend
🌸 Hart versterkend
🌸 Immuun versterkend
🌸 Vermeerdering witte bloedlichaampjes

Astragalus gaat ook vermenigvuldiging van een virus in het lichaam tegen. De werking wordt versterkt door combinatie met Shiitake en Ginseng

Suppletie: 3x per dag 300mg Astragalus-extract tijdens of vlak voor de maaltijd in nemen

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/29170045

Omega 3

Een virus zorgt voor een Th1 reactie een cellulaire immuunreactie. Met behulp van T-lymfocyten wordt een sterke ontsteking gecreëerd. Zodat de cellen die geïnfiltreerd zijn met het virus gedood worden. Maar een ontstekingsreactie moet wel weer uitgezet worden. Het moet weer terug in balans dit doet het Th regulatie systeem. Om een ontsteking uit te zetten heb je Omega 3 vetzuren nodig.

Dosering 3x per dag 1000 mg Omega 3

Curcumine

Curcumineein in kurkuma heeft een goede werking op het immuunsysteem en reguleert het Th regulatie systeem overal in het lichaam. Dus gebruik lekker veel kurkuma in je eten samen met zware peper.

* Th- of T-helpercellen zijn misschien wel de belangrijkste cellen in adaptieve immuniteit, omdat ze vereist zijn voor bijna alle adaptieve immuunreacties. Ze helpen niet alleen B-cellen te activeren om antilichamen en macrofagen af te scheiden om binnengekomen microben te vernietigen, maar ze helpen ook om cytotoxische T-cellen te activeren om geïnfecteerde doelcellen te doden. Zonder T-helpercellen kunnen we ons niet verdedigen, zelfs niet tegen veel microben die normaal gesproken onschadelijk zijn.

Curcumine

 

Glutathion

Glutathion reguleert het Th regulatie systeem en voert vrije radicale af in het lichaam. Voeding: Walnoten, Asperges, Avocado, Broccoli, Spinazie, Kurkuma, Wortelen en Knoflook

Help je lichaam bij aanmaak van Glutathion door:
🌸 Verhoog je eiwit inname
🌸 Selenium zit in Paranoten, Walnoten en Sardines
🌸Vitamine E Amandelen, Spinazie, Avocado en Zoete aardappelen
🌸 Zwavel -> Prei, Knoflook, uien, Spruitjes, Bloemkool, Broccoli

Supplementation = L-Glutathion

Het aanvullen van Vitamin C

Helaas hebben veel mensen door leefstijl een chronische tekort aan Vitamine C. Het is belangrijk om dit eerst aan te vullen. Om vervolgens een dagelijkse dosis te nemen om het immuunsysteem extra te ondersteunen zolang nodig.

Aanvullen Vitamine C (Ascorbate)

Neem elk uur 1000 mg vitamine C tot dat je last krijgt van dunne ontlasting. Dan heeft je lichaam het maximale opgenomen. Soms kan dit langer dan een dag of zelfs een paar dagen duren voordat je tekort hebt aangevuld. Neem gewoon je nachtrust en ga de volgende dag verder met weer 1000mg per uur. Wanneer je ontlasting dunner is geworden neem dan de normale dosis zoals eerder aangegeven voor het ondersteunen van het immuunsysteem.

Dit is wat ik momenteel doe om mijn immuunsysteem als diabetes type 1 te ondersteunen en mijn immuunsysteem zo goed mogelijk te versterken.

Blijf gezond en zorg goed voor jezelf en houd een oogje op elkaar.

Lieve groet

Pammela 🌸

 

Pin It on Pinterest

Share This